Γιατι SUBARU: Τεχνολογια

Ο κινητήρας SUBARU BOXER

Περισσότερη ευχαρίστηση στην οδήγηση.

Η Subaru πιστεύει ακράδαντα ότι ο επίπεδος κινητήρας Boxer είναι ο βέλτιστος σχεδιασμός για οδηγική απόλαυση. Τα αντικρυστά έμβολα σε συμμετρική διάταξη 180º γύρω από τον...

Ισορροπημένος & Αρμονικός

Μεγαλύτερη σταθερότητα για ευκολότερη οδήγηση

Since the Horizontally-Opposed Engine is structured with the pistons mounted horizontally, it has a lower total height and is more compact and lighter than an in-line engine or a V engine. This allows for level cornering and more stable high-speed driving, thereby helping to realize the SUBARU ideal of enhanced driving safety.

Cabin-protecting layout.

In the event of a head-on collision, the Subaru Boxer Engine and gearbox are designed to slide beneath the cabin for your protection.
Related: Passive Safety

Enjoyable, Smooth Acceleration

The pistons in an in-line engine or a V engine generally move vertically. However, in the Horizontally-Opposed Engine, the opposed pistons move horizontally and the opposing forces cancel each other out, thereby reducing the amount of vibration and providing a more comfortable feel to the engine.
Ο κινητήρας SUBARU BOXER, που κινεί κάθε Subaru, είναι διάσημος για την κορυφαία ισορροπία, την ομαλότητα και την παροχή ισχύος εδώ και 50 χρόνια. Η επίπεδη αυτή διάταξη, διάσημη για το χαμηλό κέντρο βάρους της, επιφέρει πιο ισορροπημένο χειρισμό, στρίψιμο με ελάχιστη κλίση και μεγαλύτερη σταθερότητα σε κάθε τύπο δρόμου.
Η εγγενώς συμπαγής αυτή διάταξη τροφοδοτεί την ισχύ απευθείας στο σύστημα μετάδοσης κίνησης με τη μέγιστη απόδοση. Η Subaru προσφέρει ένα ευρύ φάσμα αυτών των κινητήρων - 4κύλινδρος και 6κύλινδρος Boxer, ατμοσφαιρικούς και turbo - για να ανταποκρίνονται σε ένα ευρύ φάσμα οδηγών και στυλ οδήγησης.

Ομαλή Επιτάχυνση

Οδηγησιμότητα

Εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους

Άνετη οδήγηση

Τα περισσότερα αυτοκίνητα σπορ προσαρμόζουν το σύστημα ανάρτησης για να εξασφαλίσουν την ακαμψία των τροχών. Αντίθετα, ένα σύνολο με εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους γίνεται εφικτό αντλώντας από το δυναμικό του κινητήρα Boxer και του ίδιου του οχήματος και όχι σφίγγοντας άσκοπα την ανάρτηση. Αυτό το σύνολο καθιστά δυνατό τον άριστο έλεγχο με ελάχιστη κλίση, αστάθεια, αναπηδήσεις και κραδασμούς, για ομαλή και άνετη οδήγηση.

Χειρισμός με εντυπωσιακή απόκριση

Η καλύτερη επαφή με την επιφάνεια του δρόμου, η περιορισμένη κλίση και η γρήγορη σύγκλιση που προσφέρει ένα αυτοκίνητο με χαμηλό κέντρο βάρους δημιουργούν μια αίσθηση του οχήματος που προσκολλάται στο δρόμο. Η εξαιρετική κατανομή βάρους μπροστά και πίσω 53:47* διοχετεύει άμεση απόκριση στο σύστημα διεύθυνσης. Η απόλαυση αυτού του εντελώς νέου χειρισμού είναι μια εμπειρία που μπορεί κάποιος να βιώσει όχι μόνο σε πίστα αλλά και σε δημόσιους αυτοκινητόδρομους ή και μικρούς επαρχιακούς δρόμους. Αυτή είναι η γοητεία ενός συνόλου με εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους.

Τα πλεονεκτήματα του χαμηλού κέντρου βάρους

Η μετατόπιση φορτίου ελαχιστοποιεί τις αλλαγές της στάσης του αμαξώματος, καθιστώντας δυνατή τόσο την απαλή κίνηση όσο και την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης. Σε αυτό το σύνολο με το εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους έχει επιτευχθεί μόλις 460 mm ύψος του κέντρου βάρους*1, που είναι ένα από τα κορυφαία στον κόσμο*2. Αυτό παρέχει στον οδηγό χειρισμό με εξαιρετική απόκριση και μια άνετη διαδρομή για όλους τους επιβάτες.

*1 Μετρήσεις κατασκευαστή
*2 Από τον Φεβρουάριο 2012 (έρευνα κατασκευαστή)

Άλλες καινοτομίες:

・Ο βοηθητικός εξοπλισμός έχει επανεξεταστεί πλήρως για να δοθεί στον κινητήρα το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους.
・Το κάθισμα του οδηγού έχει τοποθετηθεί στη χαμηλότερη δυνατή θέση ώστε να χαμηλώσει το κέντρο βάρους ολόκληρου του οχήματος.
・Ένα ελαφρύ και εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο έχει σχεδιαστεί ειδικά για τη βελτίωση της σταθερότητας.
・Έχει χρησιμοποιηθεί διάταξη FR (Front engine - Rear wheel drive) και έχει απογειωθεί η απόλαυση του χειρισμού.
・Έχει γίνει ελαφριά αλλά δυνατή κατασκευή αμαξώματος που εξασφαλίζει βέλτιστη απόδοση τόσο για το εμπρός και πίσω μέρος όσο και για την καμπίνα.

Το σύνολο με το εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους είναι το αποτέλεσμα της επιδίωξης των πλεονεκτημάτων του χαμηλού κέντρου βάρους που προσφέρει ο κινητήρας Subaru Boxer στα όριά τους. Ο κινητήρας Boxer, ο οποίος είχε αρχικά χαμηλό κέντρο βάρους, έχει τοποθετηθεί πιο χαμηλά και πιο κοντά στο κέντρο του οχήματος για να μειώσει πραγματικά το κέντρο βάρους συνολικά. Αυτό το εγχείρημα είχε ως αποτέλεσμα ένα κέντρο βάρους που συμπίπτει με αυτό των super sports cars, με εξαιρετική κατανομή βάρους μπροστά και πίσω και μια νέα, πρωτόγνωρη διάσταση οδήγησης.

Παρουσιάζουμε την οικογένεια Subaru Boxer.

EJ

EJ20

Since being installed in the first-generation Legacy in 1989, the EJ20 has been proving itself on the front line for over two decades, and can be rightly considered one of SUBARU’s masterpieces.

The development of the EJ model began with the aim to create a successor to the EA model, which was FHI’s first compact passenger car in the SUBARU 1000 era (1966) that was powered by the boxer engine. The development project aimed to maximize the already-high potential of the horizontally opposed engine, delivering high rigidity and efficiency that left no stone unturned.

The EJ20 succeeded in creating a high-quality driving sensation worthy of the first-generation Legacy, which strived to be a car truly made for the driver. Since then, this engine has become the base of a wide range of engine variations. The EJ20 can truly be said to be a symbol of SUBARU Engineering’s ethos of starting with high-quality design foundations and working unceasingly to add improvement upon improvement.

FB16 / FB20 / FB25

For the first time in 21 years, every function in this new boxer engine has been renewed to meet the demands of a new era. Thanks to across-the-board improvements including longer stroke, more compact combustion chambers, improved intake and exhaust efficiency due to the installation of dual AVCS, lighter piston weight, and decreased engine wear, the next-generation boxer realizes high combustion efficiency and superior fuel economy.

It has also successfully realized refreshingly responsive acceleration as well through rich reserves of low- to mid-range torque. All of these improvements deliver even greater everyday usability. By achieving both a high degree of environmental performance and driving pleasure, this boxer is worthy of being called a next generation engine.

FB16 DIT

This highly efficient turbocharged engine offers well balanced specifications for the entire car, including in terms of power, fuel efficiency, fuel type, and displacement. Equipped with direct fuel injection and Auto Stop Start System, this engine delivers high power without the feel associated with a small-displacement engine and great fuel efficiency without the feel associated with a turbocharged engine. SUBARU’s next-generation turbo engine is also cost-efficient since it uses regular gasoline, and the engine has good touring performance.

FA20

The FA20 builds on the base of the next-generation boxer engine’s design concept to develop a new normally aspirated engine, which aims for higher output and environmental performance as well as an even lower center of gravity. In addition to squaring the bore and stroke, the FA20 also incorporates the next-generation “D-4S”* direct injection technology. It has also realized output performance of 100 PS per liter, as well as low fuel consumption and cleaner emissions.

This engine, with the attention paid to aspects such as the engine note transmitted to the vehicle cabin, allows you to experience the enjoyment of the boxer engine to the fullest.
* D-4S:Direct injection 4 stroke gasoline engine Superior version

FA20 DIT

The FA20 DIT is based on the next-generation boxer “FA20”, and in a first for SUBARU, introduces Direct Injection turbo technology. Thanks to improvements to the knock resistance threshold, due to the adoption of direct injection as well as precise fuel injection control, the FA20 DIT has realized a high compression ratio and high efficiency that would have been impossible for previous turbo engines.

Despite being a 2.0-liter engine, the FA20 DIT boasts dominant sports performance, which surpasses large-capacity turbo engines, and unbelievably low fuel consumption and low exhaust emissions from that power. It is fair to say that the FA20 DIT offers the performance of a truly next-generation sports machine.

EE20

The world's first commercial Horizontally-Opposed Diesel Engine developed for passenger vehicles is the SUBARU BOXER DIESEL. When petrol engines are converted to diesel, strengthening of the engine block usually makes the engine bigger and heavier. The SUBARU BOXER, however, was originally designed with rigidity in mind, allowing the 92.0 mm x 75.0 mm bore and stroke of the 2.0-litre petrol four-cylinder engine to be changed to a square 86.0 mm x 86.0 mm design.

The result is a more compact combustion chamber and greater fuel efficiency, and combined with a higher pressure common rail fuel injection, an improved oxidizing catalyst with closed Diesel Particulate Filter (DPF), a variable nozzle turbo and electric power steering, these all help to reduce fuel consumption and CO2 emissions.

Ceramic glow plugs also quicken starting in cold weather. And whilst meeting the ultra-clean EURO5 emission standards, the engine delivers even more torque compared to previous models. A prodigious 350-Nm of peak torque is delivered at a lower 1,600 rpm – providing smooth, free-breathing performance at any speed. These advantages are evidence of the vision that Subaru has in using the Horizontally-Opposed Engine.

Παρουσιάζουμε την οικογένεια "Κιβώτια Μετάδοσης".

CVT Lineartronic

CVT Lineartronic

To σύστημα μετάδοσης συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, γνωστό και ως Lineartronic, είναι η επόμενη γενιά των κιβωτίων CVT της Subaru και εφοδιάζει πολλά μοντέλα. Πετυχαίνει ανώτερη απόδοση καυσίμου, όχι μόνο επιλέγοντας συνεχώς την πλέον κατάλληλη σχέση μετάδοσης, αλλά χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά περιοχές λειτουργίας του κινητήρα όπως αυτή των χαμηλών στροφών. Άλλα χαρακτηριστικά του Lineartronic περιλαμβάνουν τη γραμμική απόκριση στην επιτάχυνση, την ομαλή οδήγηση χωρίς "κλώτσημα" των ταχυτήτων και την αθόρυβη λειτουργία.

E-6AT

Έχει σχεδιαστεί για να είναι ελαφρύ και συμπαγές. Υιοθετώντας τον άμεσο έλεγχο, επιτυγχάνει γρήγορη απόκριση στις αλλαγές ταχυτήτων με ομαλή αίσθηση. Η προειδοποιητική ένδειξη κατεβάσματος ταχύτητας που διαθέτει το SUBARU BRZ επιτρέπει την ομαλή αλλαγή ταχυτήτων συγχρονίζοντας την ταχύτητα του κινητήρα στο κατέβασμα, κάτι που αυξάνει την απόλαυση της σπορ οδήγησης.

6MT

Η κάθετη μετάδοση που διατίθεται μόνο με το symmetrical AWD επιτυγχάνει μία ανώτερη αίσθηση ελέγχου και ακαμψίας. Η σχέση των ταχυτήτων ρυθμίζεται στο σημείο που μεγιστοποιεί την απόδοση της καύσης και τις συνολικές επιδόσεις. Η Subaru ανεβάζει το επίπεδο απόλαυσης της οδήγησης και ελέγχου του οχήματος αναπτύσσοντας το MT μεμονωμένα για κάθε μοντέλο.